Träna

Vad kan vi på Sollentuna Golfklubb erbjuda?

På Sollentuna Golfklubb välkomnar vi alla som vill börja spela golf, gammal som ung. Vår målsättning är att du på ett enkelt och roligt sätt skall komma igång med golfspelet! Vår filosofi är att jobba efter dina förutsättningar och att ta vara på dina styrkor när vi tillsammans utvecklar din golf. Vi är säkra på att vi kan hjälpa dig till en nivå där du kommer att ha ännu större utbyte av din golf.

Niclas har en gedigen utbildning och bred erfarenhet inom golf och träning. Han tar fram övningar och träningsprogram som är utformade för dig, samtidigt som du får stöd och motivation längs vägen. Oavsett vilken startpunkt du har idag eller vilket mål du har för din träning så är vår tränare här för att hjälpa dig att klara av det!

Golf som friskvård? Glöm inte att sedan 1:a januari 2018 är golflektioner godkänt som skattefri friskvårdsförmån. För mer information, läs artikeln om FRISKVÅRDSBIDRAGET på golf.se

Övningsområden

• En driving range som är öppen dygnet runt, förutom en kväll i veckan. Se rubrik ”Driving range” för mer info.
  • I anslutning till vår range och parkering finns ett fint övningsområde där kan man träna inspel från cirka 60 meter och det finns även en övningsbunker.
  • Två stycken puttinggreener som ligger uppe vid klubbhuset.
  • Vi har även en 6-håls övningbana som är belägen väster om hål 6, som du hittar dit genom att ta gångvägen efter Stäketvägen och passera utefter hål 7. Här finns scorekort att ladda ner: scorekort-sogk-6-halsbana